روابط دختر و پسر از دیدگاه روانشناسی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 تغییر انتظارت و توقعات دختر و پسر ، مشکلات آینده و شغلی جوانان، شرایط مالی از مهمترین این عوامل هستند.

در سنین شروع بلوغ دختران و پسران آنها دوست دارند ارزشمندترین داشته هایشان را به فرد دیگر هدیه بدهند. بدون شک نیاز به محبت و ابراز محبت و داشتن تکیه گاه به ویژه در دختران ، رفتار غالب این رابطه هاست. البته بیشتر پسران در رابطه خود به گرایش جنسی خود توجه دارند.

مذهب و روابط دختر و پسر
مذهب و فرهنگ بیشترین نقش را در روابط دختر و پسر دارد. مهمترین مشکل یا موضوع دختر و پسر مخصوصا در زمان شروع بلوغ آنها، میل جنسی و گرایش های جنسی است. فرهنگ های مذهبی در مورد روابط مرد و زن قوانینی دارند که زن را دارای حجاب می داند و اعتقاد دارد مردان نباید نگاه شهوت آمیز به زنان و نامحرمان داشته باشند.به اعتقاد برخی از قانون گذارن ، فرهنگ جوامع دیگر باعث یک سری رفتارهای اشتباه ارتباطی و روابط خارج از عرف در جوامع آنها شده است.

در فرهنگ های مذهبی ، قانون مدنی این است باید و نبایدهایی در رابطه زن و مرد رعایت شود و زیر پا گذاشته نشود. اما در حال حاضر در جامعه امروزی خودمان شاهد روابط به نوعی آزادانه بین دختر و پسر ها در کوچه و خیابان وحتی بسیاری از مراکز عمومی و تفریحی هستیم.

فضای روابط دختر و پسر
فضای روابط دختر و پسر طوری است که جوانان به راحتی در آن تعامل دارند. بهانه دوستی های دختران و پسران شاید بیشتر گذراندن اوقات فراغت و نشاط و شادی باشد.برخی از آنها هم بنابر دلایل و استدلال های شخصی خود رابطه برقرار می کنند. برخی از خانواده روابط دختر و پسر و حتی مسافرت آنها را لازمه شناخت برای ازدواج می دانند. بسیاری از خانواده ها بنابر دلیل دینی یا فرهنگی خود روابط را مجاز و عادی می دانند و آن را به عنوان یک امتیاز برای فرزندان می دانند.

در جامعه امروزی روابط دختر و پسر با رنگ و بوی جدید خود ، چه تاثیری در رشد شخصیتی و باورهای آنها گذاشته است؟ رقابت نوجوانان ،تحسین یاسرزنش شدن توسط دوستان و همسالان خود در روابط دختر و پسر برای خیلی از آنها عادی شده است.

برخی از کارشناسان مشاوره حضوری روانشناسی این اعتقاد دارند که ازدواج در سال ‏های طبیعی آن می تواند از مسایل و مشکلات ناشی از روابط دختر و پسر پیش از ازدواج جلوگیری کند

پیامدهای روابط دختر و پسر
پیامدهای روابط دختر و پسریکی از پیش نیازها و کلیدهای موفقیت و آرامش در زندگی، آشنایی با روانشناسی ارتباطات و آگاهی از فنون و تکنیک های ارتباطی با گروههای مختلف اجتماعی به ویژه گروه غیر همجنس می باشد.عدم تعریف روابط سالم و هدفمند بین گروههای غیر همجنس با تأکید بر رویکرد دینی و فرهنگ بومی و ملی، موجب تنش ها و تلخی های آزاردهنده بین اعضای خانواده بخصوص بین والدین و فرزندان نوجوان و جوان و نیز بروز آسیب‌هایی نظیر فرار دختران و پسران از خانه، ازدواج های ناموفق، دوستی های ناسالم دختران و پسران، احساس شکست و ناکامی در فرآیند این نوع دوستی ها و بدنبال آن گسترش اعتیاد، خودکشی، افسردگی، افت تحصیلی و دهها معضل و مشکل دیگر در بین لایه های مختلف اجتماع گردیده است.بنابراین بازکاوی و تبین روابط دختر و پسر یکی از ضروریات بسیار مهم جامعه امروز ما به شمار می آید.

فضای روابط دختر و پسر

مسائل جنسی
بدون شک در دوران روابط دختر و پسر و شروع زمان بلوغ آنها خواسته جنسی و احساسات هیجانی جزء قالب رفتارهای کلیشه ای آنها می شود.برخی از پسر ها سوال از کنترل تحریک پذیری خود در برخورد با جنس مخالف که تازه آشنا شدند ، می کنند. البته نوع برخورد از نظر هیجانی با جنس مخالف بستگی به عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شخص دارد. موضوع ارضای خواسته و میل جنسی سوالی است در مشاوره روابط دختر و پسر در مورد آن بحث می شود. بیشتر دختر و پسر ها برای ارضای میل جنسی خود دیدگاهها و نظرات خاص خود را دارند و با موضوع گرایش به جنس مخالف را با استدلال های خود حل می کنند.

منبع:halyzendegy.




:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : شنبه 19 مرداد 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی